moBILET – uwaga na zapisy w regulaminie.
Minęło kilka lat od startu usługi, a odpowiedzialność finansowa za działanie systemu nadal pozostaje po stronie użytkownika moBILET.
Odradzam korzystanie z tej platformy do zakupu biletów jeżeli nie posiadacie przy sobie jako rozwiązanie zapasowe biletu w wersji papierowej lub innej możliwości szybkiego zakupu biletu.
W skrócie drzwi autobusu się zamknęły, aplikacja była czasowo niedostępna, w autobusie nie miałem innej możliwości zakupu biletu na przejazd, rozpoczęła się kontrola.
moBILET posiada w regulaminie zapis zrzucający odpowiedzialność na użytkownika:
Reklamacja – z powodu problemów technicznych z aplikacją, nie mogłem skasować biletu i dostałem „mandat” – co mam zrobić?
Należy złożyć odwołanie w dziale reklamacji danego organizatora lub przewoźnika. Przypominamy jednak, że brak możliwości zakupu biletu przy pomocy aplikacji, nie zwalnia z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd. Trzeba wówczas zakupić bilet tradycyjny.
Pomimo pisemnego potwierdzenia od pracownika platformy moBILET, że system miał w podanym momencie problemy techniczne i był niedostępny wraz z adnotacją, że zarejestrowano moją próbę zakupu biletu wyglądało to tak. Przewoźnika nie interesowało, że reklamowany przez nich w środkach komunikacji miejskiej system zawiódł. Argumentowanie, że w zamkniętym pojeździe nie miałem innej możliwości zakupu biletu oraz możliwości jego opuszczenia również nic nie dały.