KOLEO – opinie, czy zaufać – bezpieczeństwo transakcji
Ostatnio ze względu na rodzinę podróżującą koleją zainteresowałem się wyszukiwaniem możliwych połączeń kolejowych oraz cen biletów na te połączenia. W wynikach wyszukiwania od dłuższego czasu pojawia się bardzo dobrze wypozycjonowany serwis KOLEO. Do tej pory zapalała mi się czerwona lampka, czy ufać informacjom dotyczącym połączenia zawartym na koleo.pl, czy bilet zakupiony za pomocą ich platformy/aplikacji będzie ważny i honorowany przez przewoźnika. Nikt nie lubi otrzymywać „mandatu” (opłaty dodatkowej) od konduktora za jazdę na gapę.
krótka odpowiedź: TAK można ufać rozkładowi oraz zakupionym w ten sposób biletom.
Do tej pory wątpliwości posiadałem ze względu na to, że jest to prywatna firma zewnętrzna nie związana bezpośrednio z przewoźnikami posiadającymi udział Skarbu Państwa. Zawsze darzyłem zaufaniem wyszukiwarkę połączeń rozklad-pkp.pl tworzoną przez PKP Informatyka i PKP S.A. Dodatkowym powodem, dla którego nie ufałem KOLEO był fakt, że infolinia posiada numer 703 xxx xxx (koszt połączenia: 2,58 zł/min). W internecie można znaleźć również informacje o zrywanych w przeszłości umowach z przewoźnikami ze względu na zaległości w płatnościach. Mój sceptycyzm dotyczący zakupu przez platformy firm trzecich pochodził również z faktu, że sam zostałem kiedyś ukarany w komunikacji miejskiej za brak ważnego biletu kiedy zawiodła technologia prywatnej firmy zewnętrznej oferującej zakup biletów online. W przypadku przejazdu koleją bilet kupuje się jednak przed podróżą więc taki przypadek raczej nie zajdzie. Należy zadbać jedynie o pobranie kopii biletu np PDF i naładowaniu telefonu lub wcześniejszym wydrukowaniu.
Ostatnio dwukrotnie zdarzyło się, że weryfikując trasę z różnych miejsc w Polsce rodzina podawała mi połączenia znalezione w serwisie KOLEO, których nie odnalazłem w serwisie rozklad-pkp.
Tutaj okazało się, że infolinie większości przewoźników (w tym uruchomiona informacja ogólna tel. 19 757 ) również znajdują się pod numerami premium. Trudno, trzeba było odblokować numery 7xx u operatora i wykonać telefony. Telefon do Pani z ogólnej infolinii kolejowej PKP również nie potwierdził istnienia połączenia między węzłami przesiadkowymi. Okazało się, że firma prywatna jaką jest KOLEO ma lepszą jakość danych i algorytmy. rozklad-pkp.pl nie zawiera wszystkich istniejących połączeń, w moim przypadku brakowało informacji o pociągach POLREGIO (PR – Przewozy Regionalne). Wyszukane z 2 przesiadkami połączenia za pomocą KOLEO okazały się szybsze i tańsze.
Jeśli kupiłem bilet to w momencie zapłacenia za niego powyższy staje się moją własnością. Co Koleo obchodzi czy ja chcę zrobić zrzut ekranu z biletem czy nie? Moja prywatna sprawa. Nie wiem na podstawie jakich paragrafów jest dozwolone blokowanie takiego kopiowania mojej PRYWATNEJ własności.
Masakra opóźniony pociąg nie zdążę na przesiadkę mam jechać następnym ale nikt się nie zapyta czy to będzie przeszkadzało bo dalej też muszę dojechac
Ja zostałem oszukany przez firmę Koleo. Zapłaciłem za bilety ale ich nie otrzymalem. Biuro obsługi twierdzi że nie otrzymali pieniędzy – rozpłynęły się. To się nazywa oszustwo.
Również stwierdzam,że platforma działa źle ,nie odpowiadają na maile , czekam na info w sprawie zwrotu zasilania na konto bankowe ,zero odpowiedzi…
Polecam kolei, środki za niewykorzystany bilet odzyskałam na konto koleo do ponownego wykorzystania.
Platforma według mnie działa bardzo źle. Nie podaje informacji o odwołanych pociągach, nr. kontaktowy nie działa. Nie odpowiadają na e-maile. Kupiłam bilet na przejazd pociągiem który niestety nie przyjechał po miesiącu pisania e-maili na zwrot pieniędzy nie mam żadnych szans . Dno